En kompis

Det är något visst med Juni. Jag letar ord för att beskriva vad jag menar med detta påstående men det närmaste jag kommer på är genuin. Både hennes pappa och jag har förundrats över hur stort hennes hjärta är, det finns inga gränser.

Juni har en vän som är olik dem hon har i skolan. Den här kompisen har ett handikapp som tycks vara osynligt för Juni trots att det är så uppenbart för en vuxen som mig. Juni gosar med sin kompis, talar tålmodigt med henne och lyssnar lika tålmodigt. Det är så härligt att se. Den lilla kompisen strålar och skrattar förtjust när hon träffar Juni. Hon säger Junis namn och kramas och pussas. Ovärderligt!

Jag skulle kunna skriva mycket mer men gör inte det av hänsyn till kompisen och hennes familj.

Kommentera

