Som ny

Jag köpte för länge sedan en korg i fyndhörnan på IKEA där ena handtaget  var skadat. Tanken var att linda in handtagen i något tyg eller läderrem. Så fick jag se på en annan blogg hur de använde pärlor på ett superhäftigt sätt och tänkte att det skulle bli superfint på dessa handtagen. Jag visar hur vi gjorde:

Så här trist såg korgen ut innan vår skönhetsbehandling 😉

Till detta pyssel passade Maxi-pärlorna bättre. Jag skar igen dem för att få en öppning.

Bild

Sedan trädde Ervin och Juni på dem. Till en början gjorde de det med händerna men det var lite klurigt. Jag tog då fram lite verktyg som gjorde det lättare.

Bild

Vi gjorde i samma mönster som på gitarrerna.

Här sitter båda pysslingarna och jobbar.

Bild

Se så snyggt det blev 🙂

Bild

Vi kommer snart använda denna teknik igen och då skall lillasyster Lilja och jag göra en självlysande lampa.

Jag vill självklart lämna creds till dem som gav oss idén:
http://luziapimpinella.blogspot.se/2012/06/leuchtet-auch-ohne-gluhbirne.html

Länka gärna tillbaka till oss när ni får inspiration från pysslingarna 🙂

3 comments on “Som ny

Kommentera

