Pärlskål

Idag hade Junis kompis Anthony sovit över hos oss och jag bestämde mig för att göra ett pyssel jag fått nys om med honom – en pärlskål! Skålen skulle Anthonys mamma få sedan i present.

Vi smörjde en skål med olja och sedan lade han och Juni i pärlor i alla möjliga färger. Även några självlysande åkte med i. Sedan pillade jag i ordning dem så att de låg i ett enda lager.

In i ugnen på 200 grader under 10 minuter och passa noga så att det inte smälter för mycket, det går fort. Kul att titta på så där satt jag 🙂

Efterår ville Anthony pärla Toad. Ervin hämtade sina Super Mario-samlarbilder och där fanns en bild som Anthony kunde pärla efter. Vi blev väldigt imponerade för det går inte att ta miste på att det är Toad 🙂

6 comments on “Pärlskål

    • Tack! Önskar att jag kunde förklara hur häftig den är att hålla i. Du får helt enkelt göra en själv 😉 Den är liksom mjuk och glatt och… superhärlig!

  1. Ping: Dagens bild, 27 december | Gealachs Blogg

  2. Ping: Ervins rum | Pysslingarna

    • Hej Maria
      Nej fettet är kvar och skålen behöver diskas efteråt. Jag har diskmedel blandat med vatten i en sprayflaska och sprayade skålen några gånger och diskade den försiktigt. Den är ju lite ömtålig beroende på vilka pärlor man använder och hur länge den har stått i ugnen. Av egen erfarenhet var glitterpärlorna lite sämre att använda i det här avseendet men vi skall försöka igen.
      Lycka till!

Kommentera

